söndag 19 juli 2020

Morups tånge - bilder från en kväll i juli 2020




Jag och två andra ska ha en konstutställning tillsammans i ett av husen vid fyren. Mig veterligen är det första gången någonsin som en konstutställning har förevarit på Tången. Husen följde med när kommunen köpte in marken runt fyren från Sjöfartsverket. Därefter har de rustats upp både exteriört och interiört. Ett av de tre husen har fönster med utsikt mot havet och mot ängarna. Det lämpar sig synnerligen väl för en utställning. Morups Tånge Fyrsällskap, som disponerar byggnaderna, är glädjande positiva till idén om en konstutställning. 


Häromkvällen tick jag ett varv på Tången, detta för att leta efter ett lämpligt bakgrundsmotiv till den digitala affisch för utställningen som jag ämnade göra. Jag tyckte många av fotona blev fina, de förtjänas i mitt tycke att visas upp. Väl bekomme!






















En gång tidigare, 2017, har jag lagt ut ett antal bilder från Morups tånge:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar