onsdag 21 april 2021

Tio års bloggande - 150 tusen besök


Det senaste inlägget

Ganska precis för tio år sen började jag blogga. Bakgrunden till detta beskrev jag i ett blogginlägg för fyra år sedan: 

http://hans-orjan.blogspot.com/2017/02/bloggande-ar-det-nat-att-halla-pa-med.html?m=1 

Då hade jag publicerat ca 200 inlägg och haft 55 tusen besök. Att jag skriver nu igen i ämnet beror på att jag vid uppnådda 150 tusen besök lovat min yngste son en fin middag. Detta som tack för att han satte mig på blogg-banan. Gränsen sprängdes igår.

Dags dato har jag skrivit drygt 300 inlägg. Det gör i snitt 500 besök per inlägg, men givetvis med mycket stor variation. Jag skriver i huvudsak i två ämnen, jord- och skogsbrukets miljöpolitik respektive resor/vandring. 

Vilka är då de tio mest populära inläggen? Det är en god blandning miljöpolitik, resor/vandringar och kultur. 



Det mest besökta inlägget


1. LRF och Skogsägarföreningarna överdriver om regeringens förslag att inventera nyckelbiotoper (3840 besök)

2. LRF överdriver mjölkproduktionens betydelse för biologisk mångfald (2210 besök)

3. Kommunvalet i Falkenberg - partierna och miljön (1900 besök)

4. Semester Sardinien april 2009 (1730 besök)

5. Vi överklagar Falkenbergs kommuns bygglov till ägare av Gekås att uppföra slottsliknande bostad i område med tre riksintressen (1450 besök)                                                                                            

6. Korsnäs timmerränna - ett spännande byggnadsminne i Gästrikeskogarna  (1340 besök)

7. Några skogstankar m a a dikten Gläntan av Tomas Tranströmer (1320 besök)  

8. Regeringsuppdraget som fick SLU listat av Academic Rights Watch (1300 besök)   

9. Fina dagar på Utvandrarleden i sydöstra Småland (1190 besök) 

10. Landsbygdsminister Sven-Erik Bucht använde befängd retorik hos Future Forests i Almedalen (1150 besök)

                                                                                                       

Kul med den goda blandningen. Fyra av inläggen låg topp-tio även för fyra år sen. Det var nr 4, 6, 8 och 10.

Jag är nöjd med att så många tyckt det vara värt att besöka min bloggs olika inlägg. Mest skriver jag för att det är roligt. Till det bidrar förstås att det finns läsare i andra änden. 150 tusen är rätt mycket. Det är som om att alla invånare i Hallands "städer" (Laholm, Halmstad, Falkenberg, Varberg och Kungsbacka) besökt bloggen varsin gång. 

Gå gärna in på min blogg och botanisera runt. Adressen är:

hans-orjan.blogspot.com

Om man googlar mitt förnamn hittar man lätt dit. Välkommen! 



Det första inlägget på bloggen, januari 2011           

 



 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar